tisdag, september 19, 2023

Tisdag september 2023

Trädet har ramlat i blåsten och vi kommer på att det var därför skatorna lämnade sitt bo de hade fattat länge att det inte var säkert att ha boet där Nu ligger boet i kronan som vilar på gräsmattan Vi gick upp i flock mot förskolan och skolan en farfar hade dött de ville inte direkt prata om det de pratade om roblox och sprang ikapp en vän och jag hade händer som höll på barnvagnshandtaget intill mina händer Heddas händer Lovis händer och Kari sjöng smurfarnas sång och Jag vill ha vitaminer, den senare när vi gick över kullerstenarna för bäst ljudeffekt När vi kom till förskolan hade den målade fisken knäckts i vinden och skator satt i skogsbrynet Inne i hallen sa jag Här kommer Kari! Och F dök upp från andra avdelningen och tog emot och det var en ovanlig morgonlyx med hennes strålande ansikte under kepsen och M kom och sa Kari kom så kokar vi kaffe! Och den vuxna och barnen gick in och jag hängde upp regnkläderna och genom hela stan på väg till bussen mot Borås gick folk och vävde tillsammans de var uppe i sitt och trådarna knöts och trasslade och flätades Jag fick framsätet och regnet föll mot rutan Mamma var på väg till Volgsele hon kommer fram lockan fem idag